رد کردن لینک ها

مایکروسافت به دنبال ساخت یک The Last of Us killer بوده است

اشتراک گذاری

توسعه و ساخت بازی‌ها معمولا مراحل پر فراز و نشیبی را طی می‌کنند تا محصول نهایی به دست ما برسد. در این بین و در طول توسعه بازی‌ها ممکن است تیم توسعه دهنده دست به ساخت چندین ایده و پروژه مختلف بزند تا در نهایت یکی از آن‌ها به عنوان پروژه نهایی تولید و عرضه شود. آن طور که به نظر می‌رسد، در طول توسعه شماره چهارم بازی Dead Rising قرار بوده‌است با یک رقیب برای عنوان The Last of Us طرف باشیم. البته عنوانی که هیچ وقت تولیدش به مرحله نهایی نرسیده‌است. در ادامه این جدید ترین اخبار بازی‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

ساعتی قبل کانال معتبر DidYouKnowGaming? برنامه‌ای را منتشر کرد که در آن به تاریخچه سری Dead Rising و چگونگی بسته شدن استودیو شبعه ونکوور کپکام می‌پردازد. در طول این برنامه با تعدادی از سازندگان سری دد رایزینگ در خصوص پروژه‌‌های آن‌ها و مسیری که منجر به تعطیل شدن استودیو شده‌، صحبت به عمل آمده‌است.

در قسمتی از اطلاعات موجود در این برنامه گفته شده، بعد از ساخت شماره سوم دد رایزینگ، مایکروسافت با استودیو ونکوور کپکام به توافق رسیده‌است تا در صورت تایید مایکروسافت، بازی بعدی این استودیو به صورت انحصاری برای کنسول ایکس باکس وان منتشر شود. درست همان زمانی که ایده‌های اولیه برای ساخت شماره چهارم دد رایزینگ مطرح می‌شود، مایکروسافت با استودیو سازنده تماس گرفته و در نهایت به توافق می‌رسند تا یک عنوان در سبک بقا و با مضمون جدی برای رقابت با عنوان The Last of Us تولید شود.

در ادامه گفته شده که هر دو کمپانی به توافق رسیده‌اند تا بازی با نام دد رایزینگ و به صورت ریبوت تولید شود و هر دو کمپانی تصمیم گرفته‌اند تا یک «The Last of Us killer» را تولید کنند.

البته در نهایت این کمپانی کپکام بوده‌ که با ساخت این پروژه مخالفت کرده‌است.

در گزارش‌ آمده، در حالی که موفقیت سری دد رایزینگ اعتماد به نفس فراوانی را به استودیو ونکوور داده‌ و به همین صورت آن‌ها تبدیل به استودیو مورد اعتماد کپکام شده‌اند.

به همین دلیل آن‌ها تنها به کپکام گزارش ساخت شماره چهارم دد رایزینگ را داده‌اند و شرکت کپکام تا ماه‌ها بعد از جزئیات کامل این پروژه و همکاری استودیو با مایکروسافت برای ساخت یک عنوان جدی و متفاوت نسبت به سری دد رایزینگ، بی خبر بوده‌است.

در نهایت زمان معرفی کلی پروژه در ژاپن توسط استودیو ونکوور فرا رسیده و در همان جا بوده‌‌است که کپکام متوجه تغییرات وسیع بازی جدید گشته‌ و با ادامه توسعه بازی مخالفت کرده و آن پروژه که در آن زمان با اسم رمز «Climber» در حال توسعه بوده‌است، کنسل و در نهایت ساخت شماره چهارم دد رایزینگ با همان حال و هوای کلی سری شروع شده‌است.

مطالب پیشنهادی:

X